söndag 1 augusti 2010

Dagen till ära.

Just denna dag, den 1/8-2010 kommer alla våra banktransaktioner skickas även till USA/NSA för att kontrolleras (länk). Enligt Washington Post jobbar det ca 850.000 personer i USA med säkerhetsklassat material i jakten på potentiella terrorister, och annan information.

Jag som svensk medborgare, bekymrad över att myndigheterna, vill registrera allt, kontrollera allt, ställer mig frågan varför mina larviga banktransaktioner ska skickas till USA.

Jag vill att just Kent ska svara på det. Ni vet han som hävdar att "Frihet, integritet och individens rättigheter är områden som moderaterna har en tradition i att försvara." (länk).

Vidare vill jag gärna veta vilken säkerhetsrisk jag utgör, och vad som legaliserar att min personliga integritet kränks på detta frapperande vis?
Vad är det för terroristhandlingar inom vårt lands gränser som legaliserar detta allvarliga ingrepp i min personliga integritet?

2 kommentarer:

  1. Det var nån i kommentarerna på nån av dom två sajterna drivna av Alex Jones som föreslog att folk borde skicka massor av larviga mejl bara för att överbelasta systemet. Var kanske inte en så dum id'e trots allt.

    SvaraRadera
  2. Om vi inte vill bli behandlade på det sättet själva, tycker jag vi bör avhålla oss från dylikt. Jag försöker respektera motståndarsidan. Jag hoppas de respekterar mig.
    Man argumenterar och har bloggar, men man tar inte till fula knep, spammar eller dylikt för att förstöra kommunikationsmöjligheter m.m.
    Hur illa man än må tycka om deras åsikter...

    SvaraRadera