måndag 21 juni 2010

Paradoxalt

I slutet på Kents söndagskrönika 20/6, kan man läsa på denna länk:

"Kanske är det så att allt tar sin tid innan saker och ting accepteras. Jag kan bara tala för mig själv. Jag läser gärna bra inlägg, oavsett vem som skrivit dem. Den politiska debatten skulle må bra av att breddas. Den breddningen sker varje dag i bloggosfären. Häng på du med."

Samtidigt är det så på Kents blogg att SD, och invandrarfrågor inte må diskuteras. Kent är livrädd för dessa frågor och nämner dem inte själv. De som gör detta får initialt inga svar, och är man envis blir man "oönskad" kommentator på hans blogg. Han handlar själv alltså på ett direkt motsatt sätt än mot det han uppmanar andra att göra. Han snävar av debatten och bannlyser debattdeltagare.

Så visst skulle den politiska debatten må bra av att breddas, så man kan med folkvalda politiker, ta upp frågor och diskutera dem förutsättningslöst. I Kents blogg är det uppenbart att bara de frågor han och de "nya" moderaterna vill diskutera blir diskussionsämnen. Knappast någon "breddning" där inte.

Men eftersom denna blogg handlar om generella floskler, kan jag för de som vill göra karriär inom näringslivet, rekommendera Avigsidans floskelgenerator. Det skulle inte förvåna mig om det finns en liknande för politiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar