torsdag 29 juli 2010

Man skäms över att vara svensk

Ok, nu har Kent hamnat i syretältet och lyssnat för mycket på Schlingmanns instruktioner som man kan läsa på denna länk. Han skriver ett kort och kärnfullt inlägg ned två budskap. SD är rasistiska och använder sig av nazistisk retorik.

Det är lika bra att erkänna. I många år röstade jag på moderaterna. Men de ”nya moderaterna” kommer jag aldrig rösta på, hellre avstår jag min rösträtt. För det första är de ”nya” moderaterna en korsning av folkpartister och gamla socialdemokrater. För det andra är deras politik så skild från de moderater jag en gång röstade på att jag skäms över hur några jag trodde kunde styra detta land har förvandlats till ett opportunistparti utan ryggrad och ideologi.

Jag var en gång även stolt över att vara svensk. Det är jag inte längre. Det finns inget i detta land värt att försvara eller vara stolt över. Vi har ingen nationell identitet, inget svenskt, utom ”barbariet” som Reinfeldt uttryckte det, eller fjantiga saker som midsommarfirande som Mona Sahlin uttryckte sig. Så vad har vi för nationell identitet? Kanske några fjantiga och barbariska saker som man kommer att utradera i solidaritetens och multikultipolitikens tid.

Under ett antal år bodde jag i en liten stad i sydtyskland som heter Staufen, äldre än Sverige, med en stolt och vacker kultur. Man vårdade sitt kulturarv, man var stolt, man hade sina traditioner, och de som ville komma till denna kultur var välkomna. Detta förutsatt att de inte interfererade med den drygt 1000-åriga kultur och de regler som gällde. Man var accepterad om man inte störde på något sätt det som var, hade varit och är.

Tyvärr, flyttade jag tillbaka till Sverige. Jag hade hellre bott i ett varmare klimat och med en underbar kultur och i en liten underbar stad resten av mitt liv, men anledningen att jag flyttade tillbaka vill jag inte berätta om.

Men låt oss knyta ihop säcken. Ett folk har en kultur, etiska regler, en historia, ett arv att vara stolta över. Det hade vi i detta land till dess 70-talets flummeri tog över. Idag har vi inget. Och Kent påstår att SD driver en rasistisk politik? Inget kan vara felaktigare. Den politik han företräder har sett till att vi har en halv miljon muslimer som ställer direkta krav på levnadsregler som ska gälla i detta land. Vi har kravaller, utanförskap, överrepresentation i kriminalitet i miljonprojektsområdena. Man plockar idag in ca 100.000 personer per år från i stort sett alla länder som har personer som vill komma hit. Kostnaderna för de som kommer till Sverige idag uppgår årligen till tiotals miljarder. I stort sett hela Europa har stängt sina gränser för dessa lycksökare utom Sverige, vars politiker precis som Kent stoppar huvudet i sanden som en struts och mumlar ”multikulti, multikulti”.

Som jag skrev tidigare, jag är inte rasist, eller med i SD. Men jag har åsikten att kommer man till Sverige ska man bli svensk. Det betyder inte att man ska tvingas konvertera till kristendomen, eller äta surströmming, men det betyder att man inte på något sätt ska ställa krav på och i Sverige, baserat på att de regler, lagar och kulturer man kommer ifrån inte passar.

Så Kent, du kanske kallar svensk kultur, etik och våra traditioner för ”unkna”. Du kanske hellre vill se dig själv som Riksdagspolitiker, negligerar Sveriges historia, du kanske föraktar dina förfäder och släktingar och tycker att Sverige ska vara och bli en smältdegel för alla i hela världen som har råd att bli smugglade hit och för att de vill ha en bättre levnadsstandard. Kosta vad det kosta vill. Schlingmanns ord är lag, eller hur?

Ursäkta Kent, men det land du pratar om, ditt paradis, vill jag inte leva i. Den dagen jag kan flytta tillbaka till staden i sydtyskland, kommer jag göra det. Jag blir då en invandrare, men i den fina och underbara kulturen kan jag leva. Sverige som jag kände det finns ju inte kvar. Stort ”Tack” ska du och de ”nya” moderaterna ha. Kalla mina åsikter rasistiska om du vill, jag står för dem. Idag skäms jag över att ha ett svenskt pass, jag kunde ha bytt till tyskt, men tyvärr gjorde jag inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar