fredag 16 juli 2010

Vem är manipulerad?

Nu har alltså Kent skrivit en 4-5 inlägg till försvar för Littorin. Det behövs inte mycket gissningar för att komma fram till att han nu sitter och filar på ett inlägg om att AB kör med skandalös personförföljelse och att det är både felaktigt, omoraliskt och olagligt. Det sistnämnda kommer nog vara temat i hans inlägg.

Som jag påtalat tidigare kör Kent med envägskommunikation. Han skriver ett inlägg, men struntar i att svara på kommentarer. Han går raskt vidare och skriver nya inlägg o.s.v. För honom är ett bloggande enbart en ren propagandakanal där det gäller att prångla ut så mycket PK-propaganda som möjligt.

För Er som läser hans inlägg, och kanske kommenterar dem, har jag hittat ett mycket intressant inlägg på demokratbloggen (länk).
Det är 18 år gammalt, och beskriver hur man är PK beträffande invandringspolitiken. Det är dock lika aktuellt idag som när det skrevs, om inte mer aktuellt. Alltså, läs vad demokratbloggen skriver, och sedan Kents ”Min berättelse om vårt gemensamma Sverige” .

Kent brer alltså på med så mycket flum, floskler, och visioner att man blir kräknödig. Vidare är det uppenbarligen så att han är bevandrad i de propagandaknepen som artikeln beskriver, och det inte många av propagandaknepen som nämns i artikeln som han inte lyckas få med. Man frågar sig hur mycket han står för själv och hur mycket som kommer från ovan.

Perrsonligen kommer jag ha texten från demokratbloggen i bakhuvudet framgent, och i synnerhet när politiker öppnar munnen, men även när man ser/hör på Public Service. Ni vet företaget som bara tillhandahåller opartiska fakta. Givetvis för att medborgarna ska kunna skapa sig en egen uppfattning. Så glöm inte att betala TV-licens, och göra din egen "Tackfilm"! Hahaha!!!

3 kommentarer:

  1. Undrar om man får en snigel på ögat om man inte betalar? Eller var det kanske för logistiskt besvärligt och oekonomiskt att administrera? Det har iaf inte hänt mig att nån knackat mig på axeln och sedan lagt en snigel på mitt öga.

    SvaraRadera
  2. Haha, ja de hade ju som "reklam" att man skulle ringa 90200 om man inte ville ha en snigel på ögat om man inte betalt TV-licens.
    Så varje gång jag såg denna reklam ringde jag och sa att jag inte ville ha en snigel på ögat. Sedan frågade de mig om jag skulle börja betala TV-licens...
    Så jag talade om för dem att jag inte var någon idiot som betalar för skit och propaganda jag inte vill ha, men eftersom jag ringt slipper jag snigeln på ögat.

    Konstigt att de fixade en automatisk telefonsvarare efter något halvår...

    SvaraRadera
  3. Den serien, det var väl tidigt 90-tal om jag inte minns fel, har varit den enda av alla dessa oändliga propaganda-serier om licensen som ändå faktiskt var lite rolig, så pass att jag har en viss känsla av att den rent skulle kunna betecknas som "folkkär". Allt annat skräp och tjöt om licensen efter det har enbart varit monoton och tradig.

    SvaraRadera